The Legend of Zelda: Spirit Tracks

Link, he come to town, come to save the Princess Zelda
Ganon took her away, now the children don’t play
But they will, when Link saves the day
Hallelujah!

Tijdens afgelopen E3 kwamen we te weten dat er een nieuwe The Legend of Zelda game komt voor de Wii. Helaas is er nog niks over bekend, maar het is gelukkig niet de enige Zelda die in de maak is. De Nintendo DS krijgt namelijk een tweede deel uit de serie! Over The Legend of Zelda: Phantom Hourglass waren de meningen sterk verdeeld, maar deze titel was bij het merendeel toch aardig populair. Zal het tweede deel ook goed ontvangen worden?

Bij Nintendo kregen we de mogelijkheid om een klein leveltje te spelen van de nieuwste Zelda, oftewel The Legend of Zelda: Spirit Tracks. Helaas was het dus maar een klein leveltje, maar in combinatie met de ervaringen van het vorige deel, media die we er al van gezien hebben en de informatie die er al van verschenen is, kregen we toch een aardig goede indruk van hoe de game zal worden.

In het level wat we konden spelen, zaten we in een dungeon. We waren echter niet alleen. Naast Link stond namelijk een Phantom. Waar in Phantom Hourglass de Phantom’s nog kwaadaardig waren, is het hier een metgezel. Je loopt gewoon met Link en als je de Phantom nodig hebt, druk je op een bepaalde knop en komt hij naar je toegelopen. Wil je echter meer invloed erop hebben en daarbij meer precisie? Dan klik je een keer op de Phantom en kan je door middel van het tekenen van een route de Phantom laten lopen. Zo kan je de Phantom ook opdracht geven om aan te vallen, zodat je er niet alleen voor staat in een gevecht. Maar de Phantom is er niet alleen voor gezelschap en om mee te laten vechten tegen monsters. Nee, je hebt hem ook nodig om puzzels op te lossen. Zo kan hij bijvoorbeeld door een muur van vuur heenlopen, zonder verbrand te worden, om een knop in te drukken. Of wat dacht je van een situatie waarbij je aan de andere kant van een zee vol lava moet komen? Je laat je Phantom in de lava springen, waar hij tegen kan, en je springt bovenop hem. Vervolgens geef je hem de opdracht om een route te volgen, die leidt naar de overkant. Zo draagt de Phantom je op zijn schild naar de andere kant. Je hebt dus zeker wat aan deze goedaardige ex-slechterik en het is dan ook een mooie toevoeging aan de game!

Naast deze grote toevoeging hebben we nog iets nieuws mogen testen. We mogen de boomerang pas later in het spel verwachten, maar we krijgen wel al vroeg in het spel te maken met puzzels waarbij je denkt dat je de boomerang nodigt hebt. Je hebt de handige gadget hier echter niet voor nodig, want Nintendo heeft een nieuw voorwerp bedacht. Deze nieuwe gadget is ontstaan door het combineren van twee items die twee fans hebben gemaakt. Nintendo kijkt blijkbaar dus goed naar wat de fans willen en proberen dit dan ook door te voeren. Het nieuwste item is een soort tornado-maker. Je richt waar iets ligt, blaast in de microfoon en voila, daar heb je een tornado! Met deze tornado kan je ervoor zorgen dat een sleutel om een bereikbare plek komt, een schakelaar omgezet wordt en meer van dat soort trucjes. Erg handig en vooral tof omdat het op twee fanmade items gebaseerd is.

Helaas konden we niet meer zien van de game, maar hetgeen we gezien en gespeeld hebben, is zeker al erg goed. De toevoeging van de Phantom als metgezel is geslaagd en de nieuwe gadget is tof bedacht. Als we dan ook nog kijken naar de media die we op de E3 zagen, belooft dit weer een Zelda game te worden die je gespeeld moet hebben. En voor iedereen die het treintje rijden niet zien zitten: dit zal vast en zeker beter uitpakken dan jullie nu denken.